Удосконалення законодаства

Нажаль, на даний час мисливська галузь в Україні не є і не сприймається владою у якості повноцінної галузі народного господарства. Існує гостра необхідність провести реальну, а не імітовану, реформу.

Одним з найважливіших принципів сталого мисливського господарства згідно з Європейською хартією полювання є активне залучення мисливців і усіх зацікавлених осіб до нормотворчих процедур, тому завдання ГС «ВМС» – змусити владу реформувати мисливську галузь задля її розвитку та захисту інтересів користувачів мисливських угідь та мисливців, об’єднавши їх у потужну та впливову Громадську спілку.

На думку «Всеукраїнської мисливської спілки» всі законодавчі ініціативи мають пройти обговорення в широкому колі спеціалістів. Ми не ставимо за мету – нав’язати наш погляд на реформи, а розпочинаємо обговорення, щоб досягти консенсусу і сформувати єдиний погляд мисливської громади на необхідні в галузі зміни.  

Нижче представлено Стратегію реформування мисливської галузі очима ГС «ВМС». На нашому сайті будуть поетапно публікуватися розгорнуті пропозиції законодавчих змін, і ми очікуємо на зворотній зв'язок - поради та зауваження користувачів мисливських угідь та мисливців.

Обговорення пропозицій змін до законодавства - ОБГОВОРЕННЯ

Стратегія реформ мисливської галузі очима ГС «ВМС»

  • Створення Державного агентства мисливського господарства України (ДАМГУ) з Управліннями Державного агентства мисливського господарства в областях та мисливською вартою (Тваринно-охоронні патрулі) – державна служба охорони мисливських тварин та лісів з табельною зброєю, автотранспортом та літальними апаратами. В Україні мають бути запроваджені принципи Європейської Хартії полювання та біорізноманіття.

Ініціювання змін до законодавства, що передбачатимуть:

  • Спрощення отримання угідь у користування: мають надаватись за рішенням Ради ОТГ за погодженням з землевласниками та землекористувачами, що в сукупності займають площу більш ніж 50% території угідь, ДАМГУ та підрозділом ОДА з питань екології та природних ресурсів.
  • Подовження терміну дії права користування угіддями: має відбуватись автоматично, прийняттям рішення Ради ОТГ, на той саме термін без додаткових погоджень при виконанні суттєвих умов договору користування.
  • Площа и кордони мисливських угідь: суцільна ділянка до 50% території кожної ОТГ, але не менше ніж 3000 га, а для вольєрних господарств – 300 га. Межі встановлюються по дорогам з ґрунтовим покриттям або по огорожам вольєрів.
  • Введення поняття «Вольєрне господарство», що передбачатиме право власності на мисливських тварин, вирощених у напіввільних умовах, маркованих, та випущених в угіддя.
  • Плата за користування мисливськими угіддями: за державні землі и водно-болотні угіддя – в держбюджет, за інші – до бюджету ОТГ, розмір плати встановлюється в залежності від бонітету.
  • Створення ПЗФ в межах угідь: можливе за погодженням з користувачем угідь та Радою ОТГ.
  • Полювання в ПЗФ: в заказниках – на умовах їх паспорту; в національних парках – на пернату та хутрову дичину по непарним рокам, на копитних – один мисливський сезон кожен третій рік; в заповідниках – селекційній відстріл і відлов для розселення.
  • Режим тиші: по аналогії з європейськими країнами – з 15.04 по 15.05.
  • Впровадження концесії державного мисливського фонду (мисливських тварин): визначення оптимальної чисельності мисливських тварин по господарству та щорічної плати за їх користування, скасування плати за ліцензії.
  • Скасування таксації та ліміта добування тварин: впровадження плану добування, маркування добутої дичини та значної фінансової відповідальності за недотримання оптимальної чисельності.
  • Перегляд сезону полювання на копитних мисливських тварин: для формування оптимальної статевовікової структури, з метою підвищення відсотка самців з високими трофейними якостями
  • Скасування ліцензій, відстрільних карток, норм відстрілу: продаж одноразових маркувань на окремний вид дичини.
  • Видача мисливських посвідчень: після проходження курсів з теоретичних знань і практичних навиків і складання іспитів.
  • Скасування щорічної контрольної картки обліку добутої дичини і порушень правил полювання: впровадження талона порушень до мисливського квитка.
  • Селекційний та вибірковий діагностичний відстріли мисливських тварин: дозволити мисливцям у присутності посадової особи.
  • Компенсація втрат в зв’язку з АЧС – аналогічно з фермерськими та особистими селянськими господарствами передбачити державні компенсації для користувачів мисливських угідь.
  • Боротьба з браконьєрством: введення поняття «замах на браконьєрство», «браконьєрство» та кримінальної відповідальності за останнє.
  • Збереження біотехнічних споруд (вольєрів, підгодівельних майданчиків, мисливських вишок для спостереження і т.д.): ввести кримінальну відповідальність за навмисне пошкодження і знищення.
  • Наділення повноваженнями служби охорони та посадових осіб мисливського господарства: надати такі саме повноваження, як у Мисливської варти.
  • Створення державних розплідників мисливських тварин: спеціалізація державних мисливських господарств, з метою розведення задля продажу.
  • Термін дії дозволу на зброю: замість 3-х років повинно бути не менш 10-ти.
  • Створення ринку продукції мисливського господарства: першочергове право придбання дичини мисливцями, рештки – закупівельними пунктами.
  • Пропагування мисливства, як галузі народного господарства та елемента активного відпочинку: скасування заборони пропаганди мисливства в закладах освіти, підтримка в ЗМІ, проведення фестивалів, ярмарків, виставок мисливських трофеїв, єгерських багатоборств, започаткування національного «Дня мисливця» та інших відповідних заходів.